tiistai 20. kesäkuuta 2017


SCHOOL'S OUT



Wow. A big wow. This year has gone by way too fast. There has been so much stuff going on that I haven't focused on my blog basically at all. But now, when I'm home in Finland, and this year has come to its end, I wanted to share something with you guys. And I thought that it would be the best to write it in English. 

First of all, when I started at the Royal Swedish Ballet School about ten months ago and moved to Stockholm as a 15-year-old, I was very nervous. Hahaha. I was a bit (sometimes very) homesick during the first weeks and I didn't really expect that I could make so good friends with anyone. Or you know, I wasn't prepared for that. But well, here we are. I've met so amazing people and got so great friends. It feels so unreal that some of them won't be there anymore next year and I'll be starting the new school year without them...

 




Even though this post is mostly about this school year, I still need to mention that also all those days in Finland that I spent with my family and friends were AMAZING. And without the support of my family and friends (especially my best friend Cecilia) I wouldn't be at this point. I'm just so grateful to have so many caring and awesome people in my life.


If I started to list the best moments of this year, there would be no end. I don't mean that there have been only great and positive things happening in my life, no. Sometimes it has been _really_ hard. Millions of rehearsals with an injured calf, a lot of stress, THREE antibiotics against angina and so on... I've just tried to think positive and live one day at time. Sometimes even one rehearsal at time:D I'm also very thankful for all my teachers who have supported and taken care of me. But even tho there have been some tough times, now I know that no matter how hard it will be, I'm ready to give my all. This really is what I wanna do.

 
                    Julianne<3



 
Kristin<3

Kungsträdgården

Stockholm Konserthuset

Music video filming for Adrijana, 
with my girl Julianne!

gurls...


For me this year has been the first step into the big ballet world. This is only beginning. Next year I'll be working even harder, and also smarter. Now when my calf is a bit injured I'm taking a really good care of it and really taking it easy before the summer intensives. Since the last weeks were very hard, a little rest is well deserved and needed!


<3


It feels so weird that it really is summer holiday now! By the way, this summer I'll be travelling to Paris and Dresden for summer intensives and I'm so freaking excited... Of course I'm excited for the summer in Finland too; being with my family and friends and so on!

 

 

Thank you for reading, I hope you enjoyed!
 Aaaand, I'm very sorry for misspelling... Have an awesome summer, I'll see you soon!

xoxo,

Heidi


sunnuntai 12. helmikuuta 2017

ARKI, VIIKONLOPPU & GOOD VIBES 


Moikka! Viikot ne vaan vierii ihan mieletöntä vauhtia, ja enää 12 päivää ennen kun on hiihtoloma ja matkustan Suomeen, KOTIIN <3! En malta oottaa, mut samalla kyllä nautin näistä raskaista mutta ihanista treenintäyteisistä päivistä. 

Tällä viikolla ei oo muuten mitään erityisen ihmeellistä tapahtunut, paitsi se, että sain tietää Paris Opera Summer Schoolin tuloksista. Ja pääsin sinne! Olin ihan mielettömän iloinen, vielä kun se mun audition video oli mun mielestä aivan järkyttävä. Pääsin tosiaan sille Superieur Pro-tasolle, ja ens kesänä sitten matkustan kaheks viikoks Ranskaan, Pariisiin. Oon niin innoissani!



Eilen alkoi myös koululla pääsykokeet vuonna 2001 syntyneille, gymnasiumiin siis. Niin mielenkiintosta "seurata vierestä" kaikkia hakijoita, kun muistaa miten jännittävää ja hermoja raastavaa se kaikki oli tasan vuosi sitten. Tsemppiä vaan hirveesti kaikille hakijoille!

Eilen Marina oli kipeenä, joten meidän lauantai lyheni aikalailla. Meillä olis pitänyt olla balettitunti ja harkkoja klo 9.30-16.00, mutta virallisesti harkat loppu jo siinä puol yhden maissa, about. Jäin sitten kyllä vielä vähän treenaan, ja Juliannen kanssa myös mixaan meidän musiikkia. Meidän pitää siis musiikissa tehdä oma kappale, jota käytetään meidän improtunneilla tehtävässä duetossa. Haha, ei oo ihan mun vahvuuksia tollaset tietokonehommat, mutta kyllä me selvitään.


Eilen illalla lähettiin sit Juliannen, Lauran ja Kristinin kanssa Slussenin suunnalle, ihan vaan fikalle ja viettään yhessä lauantai-iltaa. Oli ihan mielettömän kivaa, ja ravintola/kahvila Mugenin chailattet oli _taivaallisia_. Palattiin vasta jossain puoli yhden maissa asuntolalle ja sitten yliväsyneinä vielä jonkin aikaa hengailtiin yhessä ja Eliisa (plus sen ukulele<3) sekä Eerika liitty joukkoon. Joten oli kyl huippu lauantai!

(lol, vaihdettiin myös Espresso-houseen yhdessä kohtaa iltaa,
että saatiin ostettua jotain syötävääkin)


Tänään on ollut kans tosi kiva päivä! Aamupalan jälkeen mun oli pakko lähteä sen verran käymään keskustassa että ostin uuden harkkatutun, sukkikset ja Beatlesin levyn. Sitten oltiinkin tyttöjen kanssa ottamassa NORMAALEJA kuvia ulkona, jäädyttiin ja sen jälkeen puettiin monta kerrosta vaatetta päälle ja juotiin teetä.
Päivälliseks ois ollut jotain järkyttävää kalamössöä, niin tehtiin Lauran ja Eerikan kanssa superhyvii "bataattilohkoja" uunissa, falafelien ja (pakastin)kasvisten kanssa. Mutta oli kyllä hyvää!

 
Kristin<3 


Mut kiva viikko todellakin takana! Nyt on ladattu myös akut täyteen uutta alkavaa työntäyteistä viikkoa varten. Eipä mulla sitten muuta, kiitos kun luit ja nähdään pian!

xoxo

-Heidi



sunnuntai 5. helmikuuta 2017

MELODIFESTIVALEN 2017 
(semifinal 1) 


Hejsan! Takana tyyliin elämäni huikeimmat 4 päivää. En tuu varmaan koskaan pääseen tästä yli. 
Eli keskiviikkona matkustettiin tosiaan Göteborgiin, Melodifestivaaleihin! Jotkut saatto katsoa TV:stä ja ehkä bongata mut, siellä mä siis tanssin maailman parhaan Adrijanan biisin taustalla lauantai-iltana. Mehän ei päästy jatkoon, ja kyllä siinä kyyneleitä vierähti muutama (tosin tänään sangollinen lisää koska tajuttiin Juliannen kaa et se on ohi nyt) mutta joka tapauksessa mulla on aivan MAHTAVA fiilis. Ja samoin oli Adrijanalla, ja sehän on tärkeintä.

 

Tä ensimmäinen semifinaali järjestettiin siis Skandinaviumilla, eli yleisöä oli siellä (myös molemmissa kenraaliharjoituksissa) kuulemma about 14 000. Eikä sitä tunnetta lavalla ollessa pysty oikeesti kuvailemaan. Ekojen lavaharkkojen jälkeen suurimmat tunteet oli kyllä pelko, kauhu ja ketutus. Tanssittiin siis sellasten mustien "pömpelöiden" päällä, eikä tilaa tietenkään hirveästi ollut. Oltiin tiedetty jo ajat sitten että mitä tuleman pitää mutta sillä hetkellä kun ne kaikki valot paistaa silmiin, sulla ei oo mitään käryä missä sen pömpelin reuna on ja In-earit huutaa niin että korvissa kirjaimellisesti soi, ensikertalaiselle oli vähän shokki. Mutta onneks harjoteltiin moneen otteeseen lavalla pukujen, valojen ja kaiken oleellisen kanssa, niin varsinaisessa kisassa tuntu oikeesti tosi hyvältä ja varmalta.

 
 

Sillä vapaa-ajalla mitä meillä kahden ekan päivän aikana vähän oli, ei sitten kyllä tullut kirjoteltua (eikä todellakaan opiskeltua, hieno suoritus Heidi, onnee keskiviikon yh-kokeeseen!) vaan nautittiin hotellin sauna- ja uima-allastiloista, kierreltiin vähän kaupoilla ja sen sellasta. Kaikki osanottajat majoittuivat tosiaan Elite Park Aveny Hotellissa, mikä oli mielettömän hieno! Mulla ja Juliannella oli vaan ihan normaali huone, ei mikään megasviitti tietenkään mutta kyllä meidän kelpas.

Koko tän tapahtuman ajan tuntu jopa vähän kuuluisalta, koko ajan kamerat kuvas ympärillä ja artisteja haastateltiin, meidät meikattiin ja jopa eilisessä efterfestissä oli paljon toimittajia paikan päällä. Kuten myös torstain tervetuliaisjuhlassa, missä nautittiin yhessä tiimin kanssa päivällistä; rapuja, hummeria, simpukoita ja muuta hyvää.

 


 


Oltiin me sitten tekemässä lämppäystuntia hotellin kuntosalilla tai laittauttamassa kahden varpaan välissä olevaan tulehtuneeseen rakkoon jotain mikä mahdollistais elossa pysymisen (anteeksi dramatisointi), kaikki ihmiset oli ihania. Kaikki tuki ja tsemppas toisiaan ja etenkin me kaksi balleriinaa saatiin hirveesti kehuja ja iloisia hymyjä, joista tuli ihan mahtava fiilis!

En vaihtais näistä päivistä hetkeekään pois. En oo koskaan kokenut mitään tän kaltasta, ja oon vaan niin kiitollinen että sain olla tässä mukana. Nyt ei sitten kai muuta kun kohti uusia haasteita (ja maanantaita, onneks meillä on dansdag). Kiitos sulle kun luit!

#teamadrijana, me ollaan joka tapauksessa voittajia<3

xoxo

-Heidi










sunnuntai 29. tammikuuta 2017

3 YÖTÄ GÖTEBORGIIN & kuulumisia


Hejsan! Mitä teille kuuluu? Mulle kuuluu tosi hyvää, oon niin innoissani tulevasta Göteborgin reissusta, eli toisin sanoen Melodifestivaaleista! En ois kyllä uskonut esim. vuosi sitten että saattaisin vielä työskennellä jonkun artistin taustatanssijana, mut hei, mitä tahansa voi tapahtua. 
Tän sunnuntain oon viettänyt tähän mennessä opiskellen, siivoten, pesten pyykkiä ja tein myös tunnin workoutin. Tää viikko kului ihan hirveen nopeesti, oli pitkiä ja raskaita päiviä mutta tätä mä rakastan. 

 

Meillä oli viikko sitten lauantaina Öppet hus, ja sen takia meillä oli maanantai vapaata. Syynä oli siis se että monetkaan (teroia-aineiden) opettajat ei yleensä työskentele lauantaisin, ja nyt kun he työskentelivät niin sitten tuli maanantai vapaaksi. No, oltiin silti treenaamassa koululla, ja sitten käytiin Kristinin ja Lauran kanssa lounaalla Sushi Yamassa (SUOSITTELEN!) ja illemmalla juoksemassa. Joten ei se nyt niin paljoa haitannut ettei sitten ollut normaalia maanantai-ohjelmaa.

Tällä viikolla oltiin myös keskiviikkona koulun kanssa (gymnasium, IDS:t ja yhdeksäsluokkalaiset) katsomassa Orionteaternilla Stockholm 59°North:in neonklassista esitystä, joka oli tietenkin aivan huikea! Siinä oli muutamia Royal Swedish Ballet:n solisteja, ja ite tykkäsin todella paljon etenkin ekasta pas de deux:sta.

 

Sitten vielä pakko suositella yhtä elokuvaakin, mikä oltiin eilen porukalla katsomassa, eli tää paljon puhuttu ja kehuttu musikaalielokuva La La Land. AIVAN IHANA<3 Siis voin vaan sanoo että en tuu varmaan pariin viikkoon kuunteleen mitään muuta kun tän elokuvan soundtrackia, haha.


Mutta eipä tässä taas kummempia. Koetan ottaa tietokoneen sinne Göteborgiin mukaan niin voisin sielläkin kirjotella, nyt kun oli taas vähän taukoa ennen tätä postausta. Kiitos sulle kun luit, loppuun vielä yks kuva viimesestä Pähkiksestä ja toinen kuva joka kuvaa mun ja Juliannen tän hetkisiä fiiliksiä ;)

 

xoxo

-Heidi


maanantai 16. tammikuuta 2017


2017, I'm ready 



Moikka! Joo, nyt on jo 16. tammikuuta, en oo kirjotellut taas pitkään aikaan mutta mitään 2016 vuoden vuosikatsaus-postausta ei oo nyt kyllä tulossakaan. Aattelin että mennään mielummin kohti tulevaisuutta, ja keskitytään myös vähän tähän nykyhetkeen.

Koulut alkoi tosiaan viikko sitten ja kiirettä pukkaa. Kesäkursseja varten pitää järjestellä vaikka mitä ja just esim tänään on juostu ympäri koulua ja jonkinlaisia videoitakin koiteltu kuvata. Pähkinänsärkijästäkin on ENÄÄ 1 näytös jäljellä (niin surullista...) Mutta vaikka mitä kaikkee huippuu on tulossa. 




Oikeestaan nyt kerronkin vähän isomman lähitulevaisuuteen liittyvän jutun... Mua ja Juliannea pyydettiin tosiaan erään (HUIKEAN) artistin taustatanssijoiksi, Melodifestivaleihin! Tän artistin nimi on Adrijana, aivan mielettömän ihana tyyppi ja oikeesti en itekkään tajua kuinka en ollu ennen edes kuullut siitä. Käykää kuuntelemassa Spotifysta vaikka hänen uusin biisinsä, niin saatte jonkinlaista käsitystä millanen laulaja on kyseessä!
Adrijana kisaa tosiaan ekassa semifinaalissa, joka järjestetään Göteborgissa, ja nyt on enää 16 päivää ennen kun Juliannen kanssa sinne matkustetaan. Ollaan molemmat niin innoissamme, tä on kyl huikee tilaisuus! #teamadrijana

 


Paljon treeniä on todella nyt luvassa, ja pääsin myös mukaan kakkosten reppatunneille, eli mukaan harjotteleen Odalisqueja, Corsairesta! Työtä on tehtävä mutta oon enemmän kuin valmis, oon muutenkin vaan niin innoissani kaikesta tulevasta että huh huh!

Nyt on kyllä jo aika mennä nukkumaan. Mun pitäs ihan oikeesti tsempata tän kirjottelun kans. Harmi että päivässä on vaan 24 tuntia... 
En kuitenkaan viittinyt mitään uuden vuoden lupausta tähän kirjotteleen liittyen tehä, pettäisin sen kuitenkin. Mutta herkkulakon alotin 1. tammikuuta, haha.

Kiitos sulle kun luit, nähään piakkoin!

xoxo

-Heidi